New York safari

26 augustus 2014 - New York City, Verenigde Staten

Het is een ware safari jn New York. We begonnen vanochtend in het shuttelbusje van New Jersey waar we zitten via de Lincolntunnel naar Manhattan. Hij bracht ons door het heftigeverkeer naar de metro waar we direct de metro naar Brooklyn namen. Het vergaren van de metrokaartjes was nog een klein avontuur omdat het een voor een moest in de automaat en het de ene keer wel en een andere keer niet lukte met onze credit card. Toen een mooie wandeling over de Brooklynbrug met prachtig zicht op de skyline van New York incl het vrijheidsbeeld. Volgende bestemming was ground zero waar we bij het memorial hebben gekeken van alle mensen die zijn overleden in de torens en in de vliegtuigen en de overleden redders...heel indrukwekkend. Daarna zijn we met de Ferry gegaan die vaart langs Ellis eiland. Het was heerlijk om even te zitten en op het water te zijn. We hadden weer een mooi uitzicht op de stad....ook op Brooklyn. In etappes zijn we Broadway afgelopen tot 42street. Je blijft naar boven kijken omdat het allemaal indrukwekkend is.