snorkelen op de reef van de forida keys

22 augustus 2014

Vanochtend hebben we uitgeslapen en daarna gingen we naar de keys een eilandengroep als zuidelijkste punt van Florida. Bij het bezoekerscentrum kregen we wervende informatie ondermeer over een boottochtje naar het john pennekamp coral reef. Om 13.00 startte er een boot niet ver van bezoekerscentrum. We gingen mee met drie duikers en twee leiders Erik en Christie. Het was supercool. We gingen in 35 minuten naar het coralreef toe. Met kletsen met de duikers waren we heel snel op de plek. We kregen goede instructie over waar het veilig en leuk is en toen gingen we van de boot. We bleven de eerste keer bijna een uur in het water. Het was een supermooie belevenis. Er waren heel veel verschillende vissen en prachtig koraal en veel kwallen waar we allemaal door gebeten zijn....vervelend maar niet zo erg als de muggen. De tweede plek was nog mooier, het heeft de bijnaam het acquarium van het koraalrif. Nog meer variatie aan vissen en meer diepteverschillen. We zagen een baracuda en ook nog wat grotere vissen. Na weer bijna een uur was het tijd voor de terugtocht.....moe en rozig en hongerig van het vele zwemmen en de zon. We zijn nog wat gaan toeren verder de keys op maar om 18.00 uur zijn we omgekeerd en nu zijn we op weg naar florida city...ons eigen kamer en bedje. Ik stuur zo wat foto's hopelijk ook van de onderwatercamera van Bart.