wegenwacht laat ons wachten

17 augustus 2014 - North Palm Beach, Florida, Verenigde Staten

Wat een pech....onze auto heeft toch een tik gehad van het omweer denken we want na het avond-eten wil jaws niet meer starten. Gelukkig is het vlak bij de camoing en moeten we alleen een drukke weg oversteken....maar het is te doen. Bij de camping bellen we weer ons noodnummer maar we krijgen geen contact. We bellen daarna de ford roadassistance...een soort wegenwacht maar dan onbetrouwbaar zo blijkt. We wachten 3 uur en dan geven we op....in de ochtend kijken we wel verder. In die tijd hebben we met elkaar in de recreatiezaal een 750 stukjes ronde puzzel neergelegd. Gelukkig hebben we een campinghuisje en zijn we niet verplicht in de auto te slapen. Over een bijna volgeregende camping vol kwakende kikkers lopen we rond 23.00 uur naar ons huisje...zonder onze jaws. In de ochtend bellen we opnieuw met het servicenummer en nu is het wel raak.....we krijgen binnen een uur een monteur met een jumpstarter. Wij adviseert ons nog even langs een garage te gaan om en accu nog verder door te meten, daar geven ze aan dat het een goede accu is. Hij gooit het op een ontregeling van het systeem door omweer. We kunnen weer verder. We pakken snel in, halen de kinderen uit het zwembad en reizen naar palm beach.....daar zoeken we een motel...het wordt een super 8 in north palm beach...net op tijd want zo blijkt er komt echt noodweer aan....met tornadokans bij palmbeach. Wij zitten gelukkig lekker op onze kamer en we installeren ons voor 3 dagen. Om 8 uur is alles weer rustig.....in florida is een gezegde "het kan zonnig zijn in je voortuin en regenen in je achtertuin" Wij hebben nu bijna elke dag regen en omweer rond de middag.....we rekenen er al helemaal op.....morgen start het vast weer heerlijk zonnig dus strand.... here we come...