Baltimore state park en Washington dc

3 augustus 2014 - Catonsville, Maryland, Verenigde Staten

We vinden een camping in het Patapsco Valley State Park. Het is dicht bij Baltimore en van daaruit kunnen we naar Washington toe. We kiezen een plek en we slaan midden in de natuur. Dit is het echte camperen zonder electiriciteit en zonder wifi...en zonder wasmachines. De toiletgebouwen zijn netjes en je kan hout kopen voor het vuurtje. De herten lopen hier over de camping en we zien veel eekhoorns en vogels. Er zijn twee beheerders Mike en Claudia en die zijn superaardig. Elke ochtend staat er koffie en er is aanloop van de rangers en campinggasten. Wij gaan ook elke ochtend even bijpraten bij hen. De eerste nacht is het heel snel donker om 9 uur zie je bijna niks meer...gelukkig hebben we een vuur gemaakt. Het gaat weer heel veel en hard regenen in de nacht. Iris slaapt al snel bij ons. De regendruppels vallen via de bomen heel hard op de auto en het is net een klankkast. De volgende ochtend is het weer droog maar we hebben slecht geslapen. We gaan naar Washington met de trein. Daar maken we een lange wandeling van het Capitool naar het Washington monument en het Lincoln memorial naar het witte huis. Het is nieuw en herkenbaar tegelijk....groots en mooi en we zien de hele wereldbevolking aan ons voorbijtrekken.....en dan zijn we moe. We drinken nog wat en gaan daarna met de metro terug naar het centraal station. Om 4.50 uur gaan we terug met de Marctrain naar Baltimore. Nog even boodschappen doen, eten, vuurmaken, douchen en nog wat mashmellows op het vuur en de dag is alweer voorbij.

Weer een nacht net behoorlijk veel regen....Bart en Iris schuilen een uurtje maar gaan dan weer naar hun tent. In de ochtend is het weer droog en drupt het bos nog na van alle regen. We nemen een rustdagje...beetje lezen en muziek luisteren en rondlopen en plannen maken voor morgen en de rest van de week. Hopelijk hebben we binnenkort internetverbinding om te kunnen reisloggen.

En nu ff koffiedrinken bij Wendys om te internetten en te reisloggen...morgen weer meer naar het zuiden.