Shanadoah state park

6 augustus 2014

We komen aan op de Blue Ridge Driveway door het Shenandoah state park. Het is een 105 mile (168 km) lange route door een schitterend gebied. We stoppen op verschillende plekken langs de route en we lopen een trail van 1,5 km naar watervallen. Het is 300 feet stijgen en dalen. Rond de 50 mile is er een drukke camping met herten en......bruine beren....en een wasserij. We vinden een goede plek, doen 3 wassen en drogen ze in de drogers die er zijn. Dan koken en eten we. Het is heel snel heel erg donker en Bart en Leona kiezen stoer voor de tent...een onrustig nachtje met veel geluiden van uilen en andere dieren op de camping. Geen beren vlak bij de tent...maar wel herten over onze campingplek heen in de ochtend.

We vertrekken weer om 10 uur en rijden langsprachtige bloemen en bomen en uitzichten in 2 uurtjes naar het einde van het park. Daarna zoeken we een garage want onze auto Jaws heeft kuren....er moet nieuwe olie in en dat kost wat moeite en tijd. De garagemeneer blijkt alleraardigst en wil ons binnen 2 uurtjes helpen. We lopen richting het dorpje maar er is niet veel leuks en we komen terecht in tastee freez een plaatselijke keten van amerikaans fastfood....de airco zorgt voor een aangenaam tijdverdrijf...beter dan in de garage. Helaas geen wifi....dus we schrijven dit wel en hopen dat het zo kan worden verstuurd.

Ik schrijf dit stukje een paar uur later....we doen nog een stuk state park erachteraan. Op 80 mile is een goede camping aldus de dame bij het bezoekerscentrum. Nog goed 2 uur rijden dus....we genieten tussendoor en maken kleine uitstapjes naar een waterval en bij outlooks....
Het wordt steeds warmer en als we aankomen bij de camping zijn we toe aan rust. Het is een echter bijna verlaten donkere camping, zonder de beheerder, en een waarschuwing voor beren... Jeroen en ik denken tegelijk.....er zijn lodges bij de grote ottercreek....aan de buitenkant zijn we er al verliefd op. Ook de binnenkant is super....heerlijke bedden, een echte badkamer en airco en een prachtig uitzicht op de creek en de herten. We zijn snel om en nu genieten we van wifi, de kamer en een heerlijke avond. We eten zo in het restaurant..eindelijk even iets anders eten. Iris wil hier nooit meer weg.

1. Riet:
    6 augustus 2014
    Tja, elk land heeft zo zijn enge dieren. Echte muren ter bescherming en de moderne geneugten als wifi zijn op zijn tijd prettig.
    Hier is het vandaag een grijze dag met een beetje regen. Ook wel eens fijn als afwisseling voor het mooie en warme weer.