Charleston en de Magnolia plantage

11 augustus 2014 - Ladson, South Carolina, Verenigde Staten

We maken een lange reis naar Charleston met wat pech zijn we er pas 18.00 uur. Gelukkig is het bijna weer droog want we hebben echt noodweer gehad onderweg. We koken en eten onder de tarp en dan is het droog en de kinderen gaan het warme buiten zwembad uitproberen. De camping is subtropisch...zeker nu alles zo vochtig is. We hebben een lekkere droge nacht. Op zondag starten we langzaam op. Ontbijten, zwemmen en lezen, beetje reisplannen voor de komende week en voor vandaag. We gaan op bezoek bij een magnolia plantage en tuinen. Het is drukkend warm en dat komt ook uit. Na een half uurtje dwalen door de tuinen breekt er noodweer uit....stortregen en omweer. We zijn binnen 5 minuten doorweekt. We vluchten naar het grote landhuis en vanaf de grote veranda kijken we hoe de regen neerdaalt over de prachtige tuinen. Alles is doorweekt. We kijken nog een film over de geschiedenis van de plantage en de slavernij die er heeft plaatsgevonden. Er is een mooi boek over te schrijven inclusief familietragedie. De regen en het omweer houdt de rest van de dag aan.....wat een pech....we rijden via een winkel waar we eten kopen en via de receptie van de camping naar onze doorweekte plek. We blijven in onze auto wifi, lezen, soep koken en eten....gaat het nog droog worden.