aan het strand

10 augustus 2014 - Wilmington, North Carolina, Verenigde Staten

We zijn aangekomen aan de kust en na enig zoeken vinden we de enige camping op het schiereiland van wilmington. We krijgen gelijk reacties op onze haaienauto....coolcar! Het is hier heel veel warmer....en we moeten even wennen. Ook de muggen en steekvliegen zijn hier groot en actief. In de avond toch weer even regen maar we blijven lekker buiten en gaan daarna douchen voor we gaan slapen. We zien herten en veel eekhoorns en kikkers en spinnen, mooie vogels oa de cardinal echt rood en een specht die er in de ochtend lekker op los klust in de boom en...aan zee vissende pelikanen....zo mooi allemaal! In de avond redden we onze buren door voor de regen hun tent dicht te doen aan alle kanten hadden ze hem open staan en hun spullen van de lijn te halen. In de ochtend komen ze ons bedanken. We hebben een leuk gesprek met ze en in de middag nodigen ze ons uit voor het avond eten. Eerst gaan we een bodyboard kopen bij wings en dan gaan we naar zee.....het is er winderig en de zon is waterig maar voor ons prima om even af te koelen.....de zee is gewoon warm en de golven heerlijk om in te spelen. Ze breken waar je nog goed kan staan dus het is goed te doen. We blijven 4 uurtjes aan zee en gaan dan na het douchen boodschappen doen en wassen. Dan eten we supergezellig bij de buren. Ze hebben 3 kinderen 3, 5 en 8 jaar en ons engels wordt weer op de proef gesteld maar het lukt. Na de afwas om 9 uur gaan we in het donder naar onze bedden maar het is zo warm en benauwd dat we niet echt goed kunnen slapen. In de ochtend weer een korte bui...maar we kunnen heel snel inklappen.....binnen 15 min is alles binnen. Dan gaan we weer onderweg naar Charleston.