into space

14 augustus 2014 - Cape Canaveral, Florida, Verenigde Staten

Wouw wat een belevenis is dat het bezoeken van het kennedy space centrum..... heel afwisselend en steeds indrukwekkend. We komen aan als het drukkend warm is....maar waar we ook binnenkomen staat de airco vol aan. Wisselbaden dus....maar daardoor ook prima. We starten met een imax film over de hubble telescoop, we bezoeken verschillende tentoonstellingen over de geschiedenis van de ruimtevaart en we ontmoeten de eerste mexicaanse astronaut die een speech houdt. Daarna doen we een bus tour over het terrein van Cape Canevaral. We zien lanceerplatforms en mobiele units om raketten te vervoeren over het terrein en we komen aan bij een tentoonstelling over het apolloprogramma....over de moeilijke start en de successen. Er hangt op ware grote een apollo rakket in een grote zaal. We eten even een broodje e Sebasn vertrekken dan weer met de bus naar het bezoekerscentrum. Daar bezoeken we een tentoonstelling over de spaceshuttles. De Atlantis hangt er in de grote zaal mooi te zijn.....als we net de eerste foto's hebben gemaakt valt de stroom uit....met alleen noodverlichting lopen we verder maar niets wat op stroom gaat doet het...na 15 min moeten we het gebouw verlaten. Gelukkig is het niet voor het hele terrein want we kunnen de tweede imaxfilm zien...over de international space station iss....ook weer wouw. Dan nog een presentatie over robots en wat we betekenen voor de ruimtevaart. Als we buiten komen is de lucht zwaar dreigend. De omroeper zegt dan we onderdak moeten zoeken en niet te dicht bij de raketten en het monument mogen staan...we gaan snel weg naar onze auto. We rijden door heftige regen en omweer van de cape af en dan naar de nieuwe camping...vol nieuwe informatie en met een rijk gevoel dat niet te beschijven is. We gaan naar Melbourne beach en meer specifiek Sebastian inlet. We komen er rond 18.30 uur aan het het is een prachtige plek met dolfijnen voor de deur en heel veel pelikanen. We zetten snel op, kijken naar ene prachtige zonsondergang, wassen en douchen en dan merken we al dat we flink worden gebeten door kleine mugjes. Zo klein dat ze overal doorheen komen....ook door het gaas van de tent en door de raanpjes van de auto. Het is drukkend warm, ook in de nacht en dat zorgt voor een hele onrustige nacht waarin we allemaal heel weinig slapen en zwaar gevlekt uit komen. Toch weer weg hier....op zoek naar een cabin met airco want we moeten hun echt uit deze muggenmassa weg. Eerstnaar het prachtige strand....heerlijk koel en rustig....we zien prachtige vissen en we zien dolfijnen....prachtig allemaal. Nu weer aan het reizen naar de volgende camping.

1. Riet:
    14 augustus 2014
    Mooie belevenissen. Tja, elk land heeft zo zijn vervelende dieren.
    Hebben jullie Dicks e-mail over de Ouwehandendag ontvangen?
  2. Oma B:
    15 augustus 2014
    Ik klik op de foto van jou Iris, na dat ik een briefje had geschreven en weg is mijn brief, nu maar weer opnieuw beginnen.Wat is dat zwemmen heerlijk in zo,n stille zee.Guus en Mieke komen zo met hun vakantiefilm en daarna lekker eten met z,n vijven. Gisteren was ik in Vlissingen bij Liesbeth, Reinder is over een paar dagen jarig, helaas is hij weer opgenomen. Ik geniet als ik over de Oosterschelde dam rijdt
  3. Oma B:
    15 augustus 2014
    Hoi, ben benieuwd hoe de camper van binnen is. Maak eens een foto. Mooie verhalen, veel plezier.
    Guus
  4. Ilse:
    15 augustus 2014
    Nu je gewend bent aan die muggen kan je vast nadenken over de volgende bestemming met soortgenoten: de nieuw-zeelandse sandfly verwelkomt jullie ook graag!
    Maar voorlopig vooral genieten van de USA.
  5. Oma B:
    15 augustus 2014
    mijn verhaal was nog niet klaar
    Heerlijk aan het strand gelopen op de maasvlakte 2
    nu even een kleine cursus reactie plaatsen van je broer Guus
    de groeten van ons 5-en